بازار گل محلاتی تهران بازار گل محلاتی بازار گل و گیاه تهران بازار گل و گیاه محلاتی بازار گل و گیاه محلاتی در تهران بازار گل و گیاه محلاتی تهران بازار گل و گیاه محلاتی کجای تهران است بازار گل و گیاه محلاتی بازارهای گل و گیاه تهران بازار گل محلاتی در تهران
تهران تهران

بازار گل و گیاه محلاتی در جنوب شرق تهران

جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹
4,387 بازدید بدون دیدگاه

بازار گل و گیاه محلاتی یکی از بزرگترین بازارهای تخصصی فروش گل و گیاه تهران است که جنوب شرقی پایتخت و در محدوده شهرداری منطقه ۱۴ جای دارد. این بازار همه‌روزه پذیرای افراد بسیاری است که از اقصی نقاط تهران برای خرید گل و گیاه به این مکان مراجعه می‌کنند.

در این بازار نزدیک به ۵۰۰ غرفه وجود دارد که برای چند هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم درآمدزایی ایجاد کرده است. فروش در این بازار بیشتر به‌ صورت عمده فروشی است اما تک‌ فروشی نیز در این مکان وجود دارد.

محصولات بازار گل و گیاه محلاتی

این بازار فضای شیک و ظاهر مرتبی ندارد اما در عوض مملو از انواع گیاهان آپارتمانی و باغی و ابزارآلات و کلیه محصولات مرتبط با کشاورزی، گل‌های طبیعی و وسایل باغبانی است.

در بازار گل و گیاه محلاتی به‌راحتی می‌توانید گیاه خود را انتخاب کنید، سپس سایز گلدان مناسب آن گیاه را به همراه خاک مرغوب تهیه کنید.

در کل در این بازار از سیر تا پیاز محصولات مرتبط با گل و گیاه اعم از انواع گل‌های تزیینی، درخت و درختچه‌های باغی، درختان مثمر، انواع بذر گیاهان، ابزارآلات، کودهای مختلف، سموم آفت‌کش، انواع گلدان‌ها و … برای فروش موجود است.

همچنین در این بازار علاوه بر گیاهان، انواع ظرف سفالی، تنگ شیشه‌ای، گلدان و وسایل تزیینی عروسی و عقد نیز عرضه می‌شود.

نکته جالب این است که در این بازار متناسب با فصل، گیاهان مختلفی جهت فروش وجود دارد.

بخش‌های مختلف بازار گل و گیاه محلاتی

بازار گل شهید محلاتی دو در دارد. یک در اصلی با عنوان «پایا گل» و یک در فرعی که در واقع از پشت بازار وارد آن می‌شود.

این بازار از چندین بخش تشکیل‌شده است. بخشی از بازار که شامل راهروهای مسقف می‌شود، مربوط به گل‌های طبیعی شاخه‌ای است. در این قسمت انواع گل‌های طبیعی شاخه‌ای دیده می‌شود. البته که گل‌های فصل، بسیار بیشتر از گل‌های دیگر دیده می‌شود. اما علاوه بر این گل‌ها، گل‌های عجیب‌ و غریب و کمیاب نیز پیدا می‌شود. مثل گل‌های رز سبزرنگ، گل‌های رز هفت رنگ و …. همچنین در این بخش از بازار حجمی از گل‌های طبیعی را خواهید دید که باورتان نمی‌شود. اگر از عاشقان گل‌های طبیعی باشید دوست خواهید داشت ساعت‌ها در این راهروها قدم بزنید و سرمست شوید از عطر و زیبایی این‌ همه گل.

استفاده از آن‌ها بیشتر شده و انواع گلدان‌های سفالی از مواردی هستند که در این بخش به فروش می‌رسند. در کنار مغازه‌ها یا غرفه‌های فروش گلدان، مغازه‌های فروش بذر نیز وجود دارد که بذر انواع سبزیجات از قبیل سبزی‌خوردن و موارد دیگر را می‌فروشند. انواع خاک‌ها و پرلیت از دیگر مواردی است که در این بازار زیاد داد و ستد می‌شود.

قیمت‌های مناسب جهت خرید

مزیت و جذابیت مرکز گل و گیاه محلاتی شهر تهران، ارائه گل و گیاه با بهترین کیفیت و قیمتی بی‌نظیر در سراسر کشور است.

البته برخی از افرادی که به این بازار رفته‌اند، معتقدند که قیمت‌ها در وسط هفته با قیمت محصولات در آخر هفته متفاوت است.

امکانات

متأسفانه در این بازار امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد. پس اگر قصد داشتید به این بازار بروید، حتماً خوراکی‌هایی مانند کیک، آب و … را همراه داشته باشید.

از امکانات این مجموعه نیز می‌توان به سرویس بهداشتی و جای پارک مناسب در اطراف مجموعه (بلوار زمزم و بلوار کوثر) اشاره کرد.

همچنین از آنجایی که اغلب افرادی که به این بازار می‌آیند بیشتر از حد مورد انتظار خود خرید می‌کنند، فرغون‌چی‌ها و کارگران داخل بازار گل شهید محلاتی، همواره برای خدمت‌رسانی و کمک به این خریداران آماده هستند و در ازای مبلغ ناچیزی تمامی خریدهای شما را به ماشینتان می‌رسانند.

اطلاعات بازدید

در صورتی که علاقه دارید از این بازار زیبا خرید نمایید، اطلاعات زیر برای شما مفید خواهد بود:

ساعات کار بازار گل و گیاه محلاتی

ساعت کاری این مجموعه همه‌روزه از ۴:۳۰ الی ۱۱:۳۰ صبح اعلام شده است. البته در روزهای پایانی هفته که شمار بازدیدکننده‌ها زیاد است، ممکن است برخی از غرفه‌ها تا نیمه‌های روز و حتی حوالی ساعت ۱۴ یا ۱۵ هم باز و آماده خدمت رسانی باشند.

شماره تماس بازار گل و گیاه محلاتی

شماره تماس مجموعه -۰۲۱ می‌باشد که در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید.

آدرس بازار گل محلاتی

تهران، بزرگراه محلاتی، بلوار دهم فروردین، بلوار زمزم

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
تعداد غرفه
حدود 500 عدد
امکانات
سرویس بهداشتی و جای پارک مناسب
ساعت کاری
همه‌روزه از 4:30 الی 11:30 صبح
شماره تماس
021-۳۳۶۹۳۶۸۹
آدرس
بزرگراه محلاتی، بلوار دهم فروردین، بلوار زمزم
موقعیت مکانی
نام استان
تهران
مرکز استان
تهران
جمعیت
13 میلیون نفر
تعداد شهرستان
16
آب و هوا
گرم و خشک
پیش شماره
021
مساحت استان
18,814 کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
تهران
87 مکان ثبت شده
دماوند
2 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها